Lars Hartmann (37) blir sentral i kvalitetsarbeidet for Lofoten Avfallsselskap når han starter i stillingen som kvalitetsleder i selskapet 1.juli.
– Lofoten Avfallsselskap er en arbeidsgiver med et viktig og høyaktuelt samfunnsoppdrag. Det å få være med å forme det grønne skiftet i nord, og samtidig bidra til at vi sammen holder Lofoten ren er noe jeg ønsker å være en del av, sier Hartmann.
Han vil få en nøkkelrolle i kvalitetsarbeidet vårt, som blant annet innebærer å sørge for at myndigheter, ansatte, kunder og leverandører er trygge på at virksomheten drives etter gjeldende lover og regler, men også det å sikre et brukervennlig kvalitetssystem for selskapet, sier daglig leder i Lofoten Avfallsselskap, Gjermund Vian. Han sier at ansettelsen er et viktig ledd i å fortsatt sikre gode systemer og videreutvikling av kvalitets- og HMS arbeidet i selskapet, samt følge opp revisjoner og sertifiseringer. – Vi vet at det er viktig for innbyggerne våre at vi leverer god kvalitet på våre tjenester, og er svært fornøyde med å få ansatt Lars, legger Vian til.
Den nye kvalitetslederen ivrer etter å komme i gang i sin nye jobb.
– Det blir veldig spennende. Jeg tar med meg erfaring fra kvalitetsarbeid hos Lerøy i Stamsund, hvor jeg har vært ansvarlig for at all maten som produseres er god og trygg. I tillegg har jeg arbeidet mye med internrevisjoner, miljøfyrtårnsertifiseringer og HMS-arbeid i tidligere selskaper, sier han. Hartmann har også utdanning innen økonomi, geofag og petroleumsteknologi.
Jeg ser frem til å arbeide med å holde Lofoten så ren som mulig, og å få innbyggere og turister som besøker oss til å tenke det samme. Det blir også spennende å arbeide med de utfordringene knyttet til den økte turismen som igjen genererer økte mengder avfall og sikre at vi klarer å gjenvinne mest mulig av det, avslutter Hartmann.